Sunday, August 15, 2010

ukhwah yang terjalin (kalau dah jodoh bersahabat, ia tetap xakan kemana)

13 Ogos 2010 ( Pagi-pagi time bekerja )

buzz..!

"(erk.. ada yang PM aku la )"

Capital Lalan <------ nick name

klik

"capital lalan : salam ramadhan wak"

"ermm nk reply ke x? nk reply ke x? "

"huuu cam tahu-tahu aje aku nak wish perkara yang sama kat farah nanti"

"nak reply ke tak ni??"

"malas lak nak ada kes cam dulu, tp skrg kan bln ramadhan, huu reply jela"

huu nabila niat brbaik hanya kerana Allah Ta'ala, bkn utk apa2 ok....

"nurul nabillah : terima kasih, salam ramadhan juga buat awk, hu2 saya baru ingat nak wish benda yang sama kat fb farah"

"capital lalan : its ok"

"capital lalan : farah selalu bagitahu yang dia ada baca blog awk "

"(capital lalan is typing a message)" -------------> tttittttttttttttt line tenet aku putus..

apa lagi, cuak la aku... tgk dia kata farah dah baca blog aku makin la aku cuak...

line tenet putus sebab bos aku tengah guna line telefon yang bersambung ngn line tenet aku...

erk...

alahai...

serius, tak keruan aku time tue....

"ish lambatnya bos guna line"

"apa yang lan nak bagitahu lagi ha tue?

"erk farah baca blog aku?"

"hopefully dia tak salah faham dengan cerita SESEORANG yang aku tulis kat dalam tue sebab lan juga salah seorang member kolej aku dulu"....

"aduii.. cepatla cepatla... nak kena tanya betul2 nie"

saat apa bila bos aku sudah habis guna line telefon tue....

"huhu"

"nurul nabillah : sorry2 tadi line putus, saya dapat mesej awk sampai farah dah tengok blog saya tue je, then apa dia??"

"nurul nabillah :..................................(masih menunggu utk direply)"

"ish nie tak boleh nie, kang ada gak sesi salah faham lagi, kena tanya farah betul2 nie "

on Facebook

taip nama penuh farah ...... jeng jeng ada juga tuan punya nama nie...

(ini antara perbualan aku dengan farah kat facebook, plus (+) prbualan lan sekali) <--- stok copy paste punya nie hehehe....

AKU


FARAH

LALAN

"hope, akk xtrlmbt wish salam ramadhan buat kamu dan keluarga :)"

"salam ramadhan juge ntuk akak n fmly..=)
n 1 lg,maaf zhir n batin..nt rayer nk duit rayer ye..heheh"


"hehe.. duit raya? erk tuk bdk bawah 5thn je ye leh dpt dr akk..ha3
farah, blh akk tnyakn sesuatu?"


"hehe..tnye pe akak? tnye jela jgn malu2..hehe"

"hehe ok2... jujur dgn akk adakah kamu masih ragu2 lg dgn akk?"

"ishhh..ragu2 ape lg..klau sbb benda yg dulu2 tu..bnda da lepas kak..=(
xde sebab frh nk ragu2 kt akak da kan....hehe=))"

"alhamdulillah.... wokay, so antara kita xmo da slh fhm g k... akk hrgai sgt pngenalan antara kita.. :)"

"Nice...lalans like...sorry kpda kamu berdua k??smua sbb sy,n ksilapan sy..so,ikhlas nak minx maaf..)-;"

"oriteee..!! alhamdulillah..frh pon kak..prkenalan yg xdisangke2..nmpaknye kte mcm ade jodoh brsame ye..haha=)
akak mau smbung stdy ye??" 

"haha for lan... len kali xmo nakai2 ye, awk untung dpt cik adik farah nie hehe xpe, ksh lalu, sy dh lupakan...

for farah.. yup, nk smbung, tp utk prt time stdy je... cop2... kamu bce blog akk yeeeeeeee sbb kt blog je akk tulis nk smbung stdy" 

"Okey kakak..(-;..jnji xnakai2 dah.."

"haha..tau xpe..nakal skali lg frh bg dushhh3x je!!
yelaa kak...alamak,serba salah lak..terbace td..xpe kan??hehe
mau amek course ape??"

"hehe dush je... dlu akk tgk kt msu, akk trtarik ngn kos international business...
n skrg akk tgk kt OU, akk brminat nk ambik business Management.. msu jauh sgt lak... tue yg nk try tgk2 kt OU..."

"owhh..mmg minat bsness la ni..da cnfirm la ye nk g..
lalan...kitowg nk msuk degree da ni...awk tgl sowg2 jela k!hehe"

"haha kurang asam boii itu budak lelaki....xpe.. sy tgh ushala nie, usaha nk smbung stdy.. nk katakan knferm msuk tue blm g, akk juz nk tnya je dlu... mungkin msuk thun nie, n mungkin thun dpn... Allah punya jln cerita,tiada siapa yg thu.. ada rezeki insyaallah akk akn smbung.. kalau xder, mungkin ada rezeki akk yg lain.. siapa thu kn?.. wlopaper pun gud luck utk korg brdua.. blaja rjin2 k... genggam segulung ijazah, ilmu adalah pelita kehidupan :)"
 
"Nabila: open universiti oke lah..boleh keje smbil belajar...
farah: )-; xpe..oh ade kawan baru a.k.a kakak baru"
 
"utk lalan, kitaorg dh lama brkwn k, cme kurang mesra je hahah"
 
"kakak bru?? eh..akak ade adik laki x? leh jd adik ipar..lala"
 
"Owh ic..bgus lah kalau cm tuh..
Eh eh..kakak nabila..see die y notiii la bkn sy har..owh gatai ea farah..haha"
 
"haha.. so apa kata lan lak dush farah hehehehe...."
 
"Xleh..sy xske dush2 wanita ..hehe..nabila tolong dush kan bole..haha..jgn mara har..xD"
 
"hahaha..bak kata akak nabila..Allah punya jln cerita,tiada siapa yg thu..kte just mrancang je..Allah yang mentukan..so ape salahnye sy mrancang nk jd adik ipar kak nabila...hahaha...lalan, klau ade jdoh kte still akan brsame..jgn risau oke?=)"
 
"bgus2. lelaki yg suka dush2 nie dayus..heheh...
he3.. benar kata frh......"
 
"Kalau awk ngan adik nabila..sy cam ner??haha..bak kate nabil..lu pikir la sndri..trima ksih..lala"
 
"hahahahaha..... no comment... tp kalau frh jd adk ipar akk pun best gak... hahaha.. cun tuee, baik lak.. ish ruginya sape yg trlepas... hehe"
 
"Huhu..jgn la puji sgt die..nt die kembang semangkuk..haha..tgk tuh..die da senyum lebar da..."
 
"so pengajarannye skang ni...kte jgn risau tntang jdoh kte...Allah da aturkan sumenye untuk kte...
awk ngan adik saye...leh jd kakak ipar awk..yeay!(adehh,pening2)
bun bun sudah kembang...big booty..."
 
"Haha..
Cik nabila bt yusuf...boleh awk add fb sy??xD"
 
"hehehe.... sy ckp prkara yg jujur, dimana mata seorg lelaki tdk dpt melihatnya.."
 
"ayoyoo ammaaaa..akak pon ape kurangnyee~
 cun n baik dari frh kot...haaaa"
 
"ish xdela.. farah, dh lama akk nk tnya, cmne kamu buat kt wall kamu yg al-quran tue ye? akk brminatla"
 
"Tp mata sy dpt melihatnya dgn jelas..that y la sy pilih dia..thx to allah for sending me you my love(farah nadiah)"
 
"lalan is gedikz..haha..sweet of you..
jap akak..lupe lak cmne..jap ye"
 
"lan : alhmdulillah...
frh : ok"
 
 
"Syg wat kan sy skali..hehe..nak jugak...xD"
 
"ok2 tq, akk wt time sume kuar g solat jumaat r, cz akk ngh kerja nie.. curi2 on hehehe .. tq yeee"
 
"wlcme3..=)"
 
.......................TAMAT..........................................
Apa yang boleh aku nak beritahu adalah..... aku bersyukur atas ke hadrat Ilahi atas perkenalan antara aku, farah dan lan..... walaupun permulaan perkenalan kami ada agak sedikit masalah dan salah faham.... tapi itula dinamakan rencah kehidupan..... 

terserah pada manusia juga sama ada mahu ataupun tidak untuk berbaik....

Hari tue, aku gembira sangat, sebab settle sudah salah faham dulu dan alhamdulillah juga, bertambah lagi member..wink wink ^_^ hahahaha
 
 

Buat Farah : akak share satu ayat buat kamu yer dan terapkan ia dalam hati "Seorang wanita perlu ada impian, jangan biarkan diri seperti alas kaki, dipijak-pijak, kemudian ditinggalkan..." Walauapa pun terima kasih lagi sekali :)




Buat Lalan : hehehe abaikan bunga ros yang lain, yang mungkin lebih indah.... tapi percayala, belum tentu awk akan dapat bunga ros yang sama seperti yang ada dengan awk sekarang.. hargainya :).. tapi sekarang saya nampkla awk semakin berubah dan semakin menghargai si farah.... dan peringatan juga untuk awk... kalau awk sia- siakan farah, saya tak akan teragak-agak ambik dia sebagai calon adik ipar saya cuz saya dah mula berkenan ngn si Farah nie.. haaa jaga2 hahahahha...


Enam hal pokok yang harus dimiliki 
dalam mengharungi hidup adalah
agama, ilmu, kekayaan, keperibadian yang baik,
kesihatan, dan sikap pemaaf...


 





No comments:

Post a Comment