Sunday, August 8, 2010

Hari kedua hidup membujang...

6.00am, tepat aku bangun.. huhu kali nie tak leh lambat.. kan ada interview, huhu kena jumpa Ima, depan PUSRAWI.....

huhu.....

Kepala masih denyut-denyut, mata macam susah je nak buka.... alahai~ saya betul2 ngantuk lagi nie.... (-_-')...

huhu tue la, tidur lewat sangat malam tadi kenapa?? dah tahukan kena bangun pagi......

hehehe...

Bukan pe, seronok bersembang dengan member rapat semalam.. hehehe.... cop2, take 5 ok, aku nak cerita tentang seorang yang bernama SAHABAT.....


haaaa niela jejaka melaya yang nak aku cerita kan... amacam? ensem kan? hahaha... isshhhhhh jgn duk gatai nak try2, dah da marka kawan aku nie... hehehe.....

En.Saleh.. En.Saleh..... kita nak cakap sesuatu nie....
terima kasih sebab kawan dengan kita, dan terima kasih sebab care tentang kita ^_^...
Kita dah lama kenal, and alhamdulillah, kita masih kekal bersahabat..... Saya sangat hargai hubungan sahabat ini...... Jangan ada benci antara kita, awak banyak mematangkn diri saya.... Thx again....

haaaa... nie buah hati pengarang jantung En.Saleh.... hehehe..
En. Saleh.. En.Saleh.. kita nak bagitahu  lagi nie... awak kahwin, jgn lupa jemput kita, time tue, insyaallah saya pasti akan datang...

Kakak.. kakak... huhu..... saya harap keakraban kami tidak disalah erti... saya sangat menghormati Saleh, dia saya anggap seperti abang saya sendiri... kalau dengan Saleh saya akrab, dengan akak saya lagi mahu akrab ^_^..
Lepas masing-masing kahwin nanti, boleh la kita buka topik soal anak-anak masing-masing heheh...

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ttiitttttttttt (5 minit sudah berlalu)

9.30am, huhuhu baru keluar tunggu bas... huuuuuuu tepat pukul 10.00am baru bas tiba... huuu 1 jam aku tunggu..... lama kan? lama kan? huuu sebaik i penyabar tau..hehehe

Dalam bas~

Tidur.. zzZ
Terjaga..
Tidur.. Zzz
Terjaga...

haaaaa nie yang aku malas, aduiyai..... wahai mata, segarla anda.....!!!!!

Tidur.. zzZ
Terjaga..
Tidur.. Zzz
Terjaga....

Tetiba terlihat mat india......

peh mata diaa..... sedapnya dia memandang awek cina yang seksi duk sebelah dia tgh layan tidur dia... mata dia kan.. mata dia kan... ish, rasa cam nak korek-korek mata dia...... DASAR LELAKI..!!!

huuuuu~ layan pemandangan luar lagi baik.... huuu jauh lagi nak sampai Jalan Ipoh nie....

huuu mata-mata... jangan la mengantok.. sabar nohhh.....

Duk pandang depan balik.. erkkkk

"asal mat india nie pandang aku lak?"

huuuu dah tak senang duduk... ermmmm

mata automatik segar....

"ish...pandang lagi.."

"ada yang terbuka apa-apa ke kat aku nie"

Check..check....

okay je, butang pun kemas je....

erk....

pandang mat india tue sambil bagi signal..... "PEHAL...?!"

huuuuu cepat-cepat dia pandang tempat lain....

huh' ... "giler mamat nie"

Aku tak suka dipandang begitu.... ditenung begitu....

ishhh kurang sopan tau ngakkk????!!

.......................................................................................................
11.00am, baru sampai depan PUSRAWI....

huuuu' penat~

eh eh, ima cantik hari ini.... dia pakai selendang kaler pink ^_^



tunggu punya tunggu.......................................................................


sejam lebih juga kat sini.. aleh-aleh tanya orang dan inila jawapannya...

"Bas ke Kota Damansara tak ada kat sini dik"
"Kena ambik kat Kotaraya ataupun Jusco Kepong.."


erkkk....... sebaik hari ini cuba- cuba pergi sendiri ima.. dan nasib baik, kita cakap ngan Mr.Calvin yang kita gerak sendiri... ini kalau hari pertama kerja baru nak cuba-cuba pegi kerja sendiri, mau mati kutu dibuatnya.....


Ambik bas ke Kotaraya, then ambik bas 99 metro... huuuu menujula kami ke destinasi impian...hahaha.....


Alhamdulillah,selamat sampai,,, Mr.Calvin lak tak sampai-sampai....


Singgah ke toilet shell dulu...............


"alamak, ladies room rosak lak"

"tp lelakinya okay je"

"ima..ima, tolong tengok kan orang yer?"


"bereh kak"


hahah....


" pehhhhhhhhhhhhhhhh....... xleh jadi nie"


blum masuk lagi, dah semerbak harum.....


"ahhh tak jadi... tak jadi"....

"ima, jumla patah balik"

"kotoq, nak mati toilet nie"............................................................


(Sesi interview dengan Mr. Calvin)


bla bla bla bla bla.................................~


"u konferm masuk kerja bila?"


"erm.. awal bulan nie, mungkin "


"ermmmm..."

"tapi Mr.Calvin, bagi saya bincang dengan family saya dulu, sebab pendapat merekapun penting juga"


"bila kamu nak konfermkan dengan saya?"


"paling lewat rabu nie, insyaallah"

"okay"


aduuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh
aku dah tensyen.... tang nie mmg aku dah tensyen....
memangla gaji dia lebih... tapiii... dengan kos transport, kos nie..kos tue... jauh lak tue....


aku kan.. aku kan... buntu tau....


entahla......


kesian lak dengan bos aku sekarang nie....


kerja tempat nie okay je.... walaupun gaji sikit dari yang dioffer, tp gaji bersih yang dapat, aku rasa, sini lagi berbaloi..... sebab pergi balik parents aku jemput... so tang situ, dh jimat...


ahhhh buntu......~!


"Mr.Calvin nak belanja minum kak"


"haaa?"


"ala, Mr.Calvin memang macam tue la kak, dulu 1st2 sy interviewpun dia belanja saya makan"


"owhh okay"


dalam duk panjang-panjang sembang dengan Mr.Calvin nie, ada satu ayat yang aku tangkap.....


"You orang ha, kalau nak cari bf, cari yang cina punya... fikiran, aiyoo sangat baik, bisnes punya fikiran"


aku dengan ima saling pandang memandang antara satu sama lain...... kemudian "hahahahahah"


"sekarang nie, banyak maaa cina dan melayu kahwin campur"


huuu.... rancak betul Mr.Calvin bercakap....


ahhh malas aku nak taip apa yang dia bebel kan.....


titttttttttttttttttt....


aku dan ima, terus balik ke Kotaraya lek....
singgah CM, perkena Bakso sekejap...
huuuu sambil tangkap-tangkap gambar buat kenangan....


hehehe.....


serius, hari ini memang penat sangat, yang tak leh blah, aku asyik ngantuk je dalam bus.... huh' tak tahan... tak tahan....


dalam perjalanan balik... tetiba aku teringatkan seseorang......


huuuuu~


rakan kolej seketika dahulu... huuuuuu "erk.. asal jantung aku berdegup laju??"


ermm nie malas kalau aku fikir pasal dia...... rasa cam lain je perasaan yang baru muncul dalam hati ini......


asal ye????


dulu sekadar minat-minat tengok je...


aiiiiii minat tue tetiba tukar lain......


aku tak tahu, itu perasaan yang mengarut atau pun tidak.... tapi aku rasai sesuatu....


"ahhh nabila... sudah..sudah......"


biarla, at least, perasaan baru yang muncul nie dapat buatkan aku lupakan cinta lalu....


huuuu....


"awak.. awak..... saya tak akan bagitahu apa-apa kat awak, apa yang saya rasa... sebab, saya tak nak awak tahu..... biar saya tanam rasa nie dalam-dalam..... lagipun, awak bukan suka saya.." (gilerkan nunub nie).... ermmm


orang kata, biar kita cari orang yang menyayangi diri kita... dan bukannya yang kita sayang.....


jadi......................... saya tak nak buat silap lagi... cukup la cinta pertama dan kedua saya gagal kerana saya sayang mereka, tp mereka tak pernah sayang saya... kalau cinta pertama tue, yup, leh kata ada jugala sayang suatu ketika dahulu.... cinta kedua... ermm boleh dianggap cinta kedua ke kalau cinta itu hanya ada disebelah pihak sahaja?.... dan sebelah pihak hanya m'anggap, kita sekadar pengganti................................"arhh dahla nabila, cukup..!"

tamat sudah kisah lalu... jangan diungkit lagi.....!!


"huhu.... awak yang bernama SESEORANG..... huuuu jangan bagi saya jatuh hati kat awak ye... saya takut..... saya akan kecewa lagi......... dan saya agak risau sekarang, sebab saya mulai rindu awak..~"

"ahhh apa yang aku rasa nie?????!! giler..! "



9.00pm, tepat sampai rumah.....


huuuuuu penat giler nie.. badan lesu-lesu je.....


Check.. check FB....
Siapkan blog....... and post....
dahhhhhhhhhhh....

"saya rindu family saya... mana dorang niee......."



ahh aku mahu berehat..... penat sungguh nie.....


ada kerja yang harus aku siapkan sebelum besok... huuu besok bos mahu tengok.....


soal kerja baru tue... aku harus fikir masak-masak..... Tuhan, bantula hambaMu ini membuat keputusan... amin~


10.45pm - DONE!

No comments:

Post a Comment