Tuesday, November 30, 2010

kebimbangan

Tatkala hati berlagu riang..

Tatkala jiwa bernyanyi bersama...

Tatkala fikiran melayankannya...

Tatkala itula hati mula berbisik kebimbangan...

Kenapakah?

Mengapakah?

Ermmmmmmmmmmm ~~

Tatkala fikiran negatif dan positif saling bertelingkahan...

Tatkala itulah jiwa mula menjerit kebimbangan.....!

"jangan biar perasaan kita menguasai diri"

Kamu..! kamu..! kamu..!

Yang sering membuatkan aku bimbang..!

Kamu..! kamu..! kamu...!

Yang sering membuatkan aku dilamun cinta....~

Benarkah aku milikmu?

atau....

Dia milik kamu........?
ahhhhhhhhh kenapa ada negatif jika positif yang sering aku perolehi?

Kenapa ada syak wasangka?

Kenapa ada ketidak percayaan?

Kenapa hatiku mula berdetik kebimbangan............~?

owh Tuhan.......~

Jawapan aku milik dia, atau dia miliknya bukan terletak di tanganku...

Dan bukan terletak ditangan dia... dan juga bukan terletak ditangannya...

Jawapan yang pasti ada denganMu Tuhan...

Perlukah aku ketahui jawapannya sekarang?

atau biar masa yang menentukannya utk ku ketahui jawapan dariMu..?

" Awak sangat baik... Awak banyak membantu... Saya cuba untuk mempercayai awak... saya memang patut mempercayai awk....! jahatkn saya kerana ada perasaan bimbang terhadap awk? kenapa ye? saya pun tak tahu..... Saya percaya awak sayangkan saya.. buktinya awak sentiasa ada tatkala saya kesusahan.. dan saya nak awak tahu, kerana saya sayangkan awkla perasaan bimbang ini muncul.. :'( "

Benarkah antara hubungan ini wujudnya org ketiga?

Atau aku yang fikir bukan-bukan...?

Cemburukah aku..?

Aaahh tak patutnya aku...!

Tapi bagaimana aku nak memujuk hati ini supaya berlembut?

Bagaimana aku nak memujuk hati ini agar abaikan perasaan itu?

Bagaimana aku nak memujuk hati ini dengan mengatakan itu hanya bicara biasa antara kamu dengan dia?

Sedangkan orang yang kau mengambil berat itu adalah insan yang pernah kau sukakan dahulu..?

Memang benar sekarang kamu dengan aku.....

Tapi hatimu...?

Tepuk dadamu, dan bicaralah dengan hati..... 

Benarkah aku insan yang kau sayang :'( ?

Benarkah aku yang kau mahukan..?

Jika kau masih keliru dengan kata-kata hatimu...

Jangan berkata apa-apa...

dan jangan biarkan aku terbang terlalu tinggi..................~


(imbasan)


Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba...

Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup...

Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya...

"Awak.. macam mana saya nak mempercayai awak?"


"Ha? kenapa? awak tak percayakan saya ke?"


"Takderla, saya tanya je"


"Awak tak percayakan saya ye.."


"Kan saya kata saya tanya je.."


"Entah, saya dah buat apa yang termampu untuk awak percayakan saya, kalau saya, saya percayakan pasangan saya 100%"


"Ermm.."


"Awak percayala pada saya.."


"Selagi saya termampu, saya akan mempercayai awk.. tp jangan buat sampai saya tak percayakan awk langsung."




curhatku,
nabilla...

Saturday, November 27, 2010

1 perjalanan | 1 kerinduan

Masih terbayang-bayang lagi percutian hari tue...

Bestnya~ Penatnya~

Cuti-cuti Malaysia Nunubs... walaupun xsemua negeri pergi tapi alhamdulillah untuk ini...

Ini pun saya dah cukup puas....

Alhamdulillah juga selamat kami pergi dan selamat kami pulang....


Sempena Hari Raya Aidil Adha, kami sekeluarga bertolak dari rumah ke kampung halaman iaitu Batu Gajah, Perak pada 16/11/2010..

Jalan jem sangat, mybe ramai sangat pilih hari tue untuk pulang...

Dalam hati tak habis-habis berdoa agar perjalanan itu selamat...

Sebenarnya percutian kali ini mak dah rancang lama dah, niat mak nak bawak at0k jalan-jalan..

Last2 at0k xdapat nak ikut sebab kesihatan opah tidak mengizinkan.. jadi kami hanya bawak atok n opah jejalan ke Lumut,Perak sahaja..

At0k saya tengah berehat


Kampungku hehe, time bersiap2 nk bertolak ke Lumut, xramai yg balik time raya kurban ritu

video


Muka masing-masing hehe
ayah, atok, opah n Amirul

haha gambar kegemaran aku ^_^, cute kan? hehe
amboi mak.. hehe

entah bila Azroy tgkp pic nie, nie namanya KERINDUAN

"Cepatla balik"

"hehe.. Ye"

3 hari saje tidur kat kampung, ke esokkannya tidur umah Acik Tin sebelum perjalanan kami bermula..

Amir dan Amira

Kat rumah Acik Tin banyak kucing.. tetiba teringat time keluar makan dengan Seseorang kat area Kampung Baru hari tue. 

Seseorang belai kucing, bila Seseorang berhenti belai, kucing tue marah sampai gigit tangan Seseorang, so Seseorangpun belainya...... aisey sampai jeles aku dibuatnya kut... 

eee gediknya kucing tue..!!! 

konferm kucing betina..! takdernya kucing jantan nak dibelai n manja-manja cam tue...

ish nabila nie, ngan kucingpun nak jeles ke??


huhuhu

kucing nie mula-mula ok, time nk tgkap gbr dia lak wt hal, aisey -_-"
dengan Nawal sebelum berangkat

19/11/2010 bermulalah perjalanan kami dari sekitar Perak sampaila ke Kelantan... yang ikut pun hanya Acik Tin dan anak-anak dia

Rupanya Perak tue besar..... dah lama ayah drive tapi masih lagi berada kawasan Perak...

Kesian ayah..hehe

"Video ini telah dirakam setibanya kami ke Masjid nie, dan nama masjid ini ialah Masjid Ubudiah (baru tahu selepas bace sejarah masjid nie..."

video


ayah sayer ^^

ayah dan mak bergambar depan Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar




Semasa perjalanan dr area Gerik,Perak ke Kelantan.. ada satu pemandangan yang tak pernah aku bayangkn wujudnya sungai yang indah ini... kawasan tue Acik Tin cakap namanya ialah Hutan Belum... Percayala, keindahan tempat nie lebih terpancar bila melihat dengan mata sendiri dari lihat dari gambar...

Sepanjang perjalanan dari gunung ke gunung... siapa sangka, disebalik bukit2 n gunung nie terselit keindahan dari Ilahi.... Subhanallah, indah sungguh ^_^

colour air sungai nie biru kehijauan

Tersangat indah, Alhamdulillah untuk hadiah perjalanan ini
video


Video nie tlh dirakam oleh Azroy, aisey kalau xder pgar tue leh lihat pemandangan tue dgn sejelas2nya...

Walaupun bukan aku yang drive kepenatan tue tetap terasa, apatah lagi ayah aku yang drive, konferm ayah keletihan...

Sepanjang perjalanan juga, anak Acik Tin iaitu Amirul tak habis-habis muntah, fenin' tue.. kesian aku tgk dia.. lembik jadinya....

Kami singgah sebentar di Banjaran Ttitiwangsa di Perak, iaitu puncak tertinggi di Perak tue... kut la, huhu ...


Ayah dan Mak
nub's ^^
Azroy ^^
Nawal

Selepas puas berehat disitu, kami teruskan perjalanan kami ke Kelantan.


Akhirnya....!!! Kelantan...! hehe tak pernah langsung jejak kaki kat sini... apa yang paling excited bila berada kat sini adalah.... aku nak dgr orang sana cakap dgn loghat mereka.... huhu~

Time nak turun bukit..
Segar sangat....


Kami terus gerak ke Kota Bharu, Kelantan untuk mencari tempat penginapan...

Puas dicari akhirnya jumpa juga Medan Selera nie.. mahal beb!!
Yang best kat Kelantan nie ialah org melayu kita dapat hidup tnpa org cina mahupun india..
Siapa kata orang melayu xblh hidup dan bangun sendri tnpa bantuan org cina dan india? Kelantan dah buktikannya.. nah..!!

Semalaman di Kelantan, kepenatan t0ksah nak ceritala, memang penat... 
Malam tue kami tidur lena~ dan mengumpul tenaga untuk perjalanan besok ke Terengganu pula..
20/11/2010 - 21/11/2010


Terengganu...!!! dah lama nak ke sini sebenarnya dan akhirnya.... aku disini ^^

jeng jeng jeng hekhek

dorg ada jual udang besar wat cucuk2 tue.. kt KL xder pun..

oh Mr.Laut.. oh Mr.Pantai~


Aku rindukan suasana begini..... kat KL tak der....~

Tengah bagi Mira Kerang n Siput

Nurul Nabillah ^^
Saya rindukan awak -_-*


Chomey.. nama dia Amira, kalau nak sbut ngn bunyi pelat kitaorg pgl dia Miya...

dah dah..jum2


Selesai je rehat2 di Pantai Batu Buruk nie, semua teruskn perjalanan ke Pahang..

Mak kata mak nak sampai Kemaman time malam2 sebab lampu kat tempat gas tue cantik..

Mula2 aku tak faham sangat.. tapi bila sampai di sana... MasyaAllah... cantik sangat.... dengan api dia.. lampu2 dia.... xsempat nak ambil gambar n rakam video je nie, kalau tak dah lama aku letak kat blog..

Dalam pukul 11 - 12 malam sampai ke Resort Cherating... Resort kami berhampiran ngn pantai ^^.. best sangat... besok pagi2 leh terus mandi2 ^_^

Mak, Ayah dan Acik Tin

Acik Tin "Best giler"

Budak-budak ^^

Mak dan Ayah

Mak, amboii s0noknya dia
Saya suka begini... hubungan kekeluargaan kami pun bertambah erat, alhamdulillah~






video


Apabila mak budak dan bapak budak menjadi kanak-kanak untuk sementara waktu..hehe Seluar ayah sampai terkoyak ^^

inila nama tempat penginapan saya Ranting Resort
dalam pukul 12 tengah hari kami semua telah mula bertolak ke KL...

hhuuraayyyyy KL!

dalam pukul 3 lebih kami telah selamat sampai ke rumah, alhamdulillah..

Buat masa nie Acik Tin dan anak-anaknya tinggal kat rumah aku untuk beberapa hari...

22/11/2010

Cuti-cuti Malaysia mungkin sudah berakhir buat aku tapi tidak untuk budak-budak ni...

Enjoy ye dik ^^


Amirul dan Amir tgh menikmati McD kat Sogo

Mak dan Amira kat Dataran Merdeka

video


ahh gbr kegemaranku... chomelkn Mira?

Dengan budak-budak depan Perpustakaan KL

Ke esokkan harinya pula bawak budak-budak nie gi Zoo Negara...

Sonoknya depa.....

Acik Tin n anak-anak hehe

me ngn Acik Tin

itu gajah...

Nawal : "habis cair makeup aku" hahaha


curhatku,
Nabilla..