Saturday, August 7, 2010

Suatu hari yang ku lalui tanpa mereka - Ini baru dinamakan hidup bujang..!

Pagi tadi dah terlajak bagun lambat...
Siap..siap..siap.... (sambil tersenyum) hehe entah kenapa duk terbayang komen2 n mesej2 dalam fb semalam... hehhehe

Tepat pukul 9.00am, aiyooo parah... kes lambat lagi..... ish Cik Nunub’s nie....
Kol2 ayah...
“laaa mana ayah ni”
2- 3 kali mencuba hubungi ayah.....
Tetap gagal.....
“Tak leh jadi nie, marah pula En.Ashraf nanti”
“Nak naik bas ke? Teksi?”
“Teksi mahal, bas pula lambat”.
“Ala, bantai jela, jalan jela, apa yang datang dulu, naik je”
15 minit berlalu (berjalan)...............
15 mini lagi berlalu (memnunggu).................
“alahai... driver teksi n bas rini pergi date ke?”
Ada juga teksi....
“Sebaik semalam gaji, ada gak duit wat tambang :D”
Krrriiingggggggggg...........
“Hello... Nurul, kat mana?”
“Akak ada kt dalam teksi”
“Maaf, ayah tertidur dalam kereta”
“hehehehe takpe..takpe”
“Nurul ada duit tambang tak? Selalunya duit tambang teksi mahal?”
“xpe..xpe, akk ada duit, dun wori k”
“Okay la, Nurul halfday rini kan? T.hari nanti ayah jemput yer”
“erkkk takpela ayah, akk rasa balik nanti akk balik sendiri sbb nak singgah kedai buku, nak beli buku”
“Betul nie?, okay, hati-hati yer anak ayah”
“Baik yah, Assalamualaikum”
“W’salam”

Sampai juga lokasinya...
RM10.00 (duit teksi.. huh')

(Buka pintu office)
“Maaf En.Ashraf, saya lambat”
“takpe..takpe “
“(fuh, sebaik xmarah)”.....
Kerja... kerja.... kerja.....
Sibuk... sibuk... sibuk....
(Teringat kat mak dan nawal) ~ alahai, rindunya...........
Sambung kerja balik.....
Huhu curi2 buka fb.....
Erk Sharifah add....
“Ermm nak accept, or ignore?”
“biarkan jela dulu”
Sambung kerja.............................................................
“Huuu asal hati aku rasa lain ini.... ??”
Tengok balik Sharifah punya request... erm “accept?” or “ignore?”
Budak ini manis sangat.... sebab tue syafiq berkenan ...
Abaikan apa yang dirasai oleh hati mu itu Nurul Nabillah.....................
Sambung kerja... sambung kerja.....
..................................................................................................
Balik je kerja, niat di hati nak tengok-tengok beg dan kasut kat sogo, aleh-aleh, yang boleh masuk dalam tue, hanya mereka yang ada membership card sogo.... hhuuuu” its ok, Pustaka Mukmin masih ada (tempat kegemaran) hahaha....
Buku.. buku :D
Excited nyeerrrr......

Rambang mata nak pilih buku mana yang nak beli........
Akhirnya, 2 buah buku ini juga menarik perhatian ku....


Bayar... bayar.....
RM71.00...... untuk dua buah buku sahaja....
Pehh kalau mak aku tau nie, ada gak panas telinga pas nie....
Hehe tapi serius, puas rasanya.... yeah yeah saya dapat buku :D

Balik... balik.. balik....
Alhamdulillah... tak ramai penumpang dalam bas hari ini, kalau tidak, payah gila nak dapat tmpt duduk....


Waaaa selesa gila dapat duduk....... penatnya~
Huuuuuu fikiranku jauh terbang~ huhu Sharifah add aku.....?? mesti dia terasa aku delete dia dari friend list fb...  

“sori dik, percayala, akk xbenci kamu... Cuma akk inginkn ketenangan, untuk mendapat ketenangan tue adalah dgn cara tiada apa-apa hubungan dengan kamu dan dengan si dia.. walau apa pun, moga kamu berdua bahagia bersama, itu doa akk....”

Mengelamun................................~
Tertidur..... zzZ
Terjaga.....
Tertidur.... ZZz
Terjaga.....
Aduiyai mata nie... asal nie? Sabarla, sikit lagi sampaila kat rumah.....
Kruuuukkkkkkkkkkkkk....~
Erk...... laparnya..... baru aku ingat, dari pagi tak sentuh apa-apa makanan......
Kruukkkkkkk.... waaa semakin dasyat perutku berbunyi.....
Erkkk lapar... lapar.....
Aloh tian pey0t.. lapar yer.... sabar k, t kita singgah mana2 gerai beli makanan.....
Tidur... zzZ
Terjaga...
Tidur... ZZz
Terjaga.....
Huh’ sebaik tak terlajak.....
Dah sampai rumah...... huh’ pukul 4.00pm dah....
Letak barang-barang dulu.....
Pehhhh rumah, selerak.... makanan takder, nak masak..huh malas, sape je yang nak makan? Aku sorang je kut.... huh’
Sunyi...sunyi... sunyi.....~
Singgah restoran mamak....
Erk..... makanan dorang lain laaa...... bantai jela....
RM5.00
Jadila, rezeki untuk hari ini......
Waaa lapar.. lapar....
Makan... makan......
Alhamdulillah, kenyang.......
(Buat apa yang patut)
Selesai semua kerja.....
Time tuk Online FB n YM :D
Huh’ syafiq add aku? Erkkk.....
Betul ke syafiq add aku?
Sharifah pun add aku.... ermmmmmm....
Mereka berdua................................
Apa motif mereka?
“KORANG...... KENAPA YE?...  KORANG BAHAGIAKAN SEKARANG..? JADI KENAPA MESTI NAK ADA KAITAN DENGAN AKU? KORANG CUBA UJI AKU KE?”
“ MUNGKIN NIAT KORANG BAIK, TAPI MAAF........ AKU TERPAKSA IGNORE KORANG..... PERCAYALA, AKU TAK BENCI KORANG, TAKDIR SUDAH MENENTUKAN KORANG BERSAMA, AKU TERIMA DENGAN SEIKHLASNYA, TAPI..... JANGAN RAGUT KETENANGAN YANG BARU MUNCUL DALAM DIRI INI”
“SEMOGA KORANG KEKAL DAN BERBAHAGIA BERSAMA, AMIN”
Asal dengan hati ini??
Wahai hati, kuat la kau... jangan lemah.........
.....................................................................................................................

Ayah balik....
“Nurul tak gosok baju ayah pagi tadi ye?”
“erk terlupa yah, ye ye, akk gosok sekarang”
Ayah mandi... kemas2 diri.....
Dah siap gosok baju ayah....
Huuuuu rindu lak dengan mak dan nawal...
Kol kol......
Gayut – gayut.....
Huhuu gembiranya mereka disana......
Turn ayah gayut dengan mak pula....
Antara kata-kata ayah pada mak “Kaki sakit lagi? Jangan jalan banyak sangat, nanti makin teruk”
Hehehehe, sayang ayah kat mak..... :)
“Nah baju ayah”
“Terima kasih”
“Sama-sama, ayah nak air? Teh? Kopi ‘0?”
“Dua-dua ayah tak nak, ayah nak keluar dah”
“ha? Keluar?”
“Okay, ayah keluar dulu”
Salam... salam....
“Hati-hati ayah”
“Okay, kunci pintu nie Nurul”
“Baik”
Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Tak sampai 30 minit ayah kat rumah, ayah dah kuar balik...
Dan...... aku sorang-sorang lagi...........
Erkkkkkkkkkkkkkk sunyinya........!!!!
Huh’ kalau takder laptop nie, mampus gak aku kesunyian.....

Seseorang ^_^ ... hehehehe
Asal ye kebelakangan nie saya suka tengok dia???
Ngenge hati kau dah tertarik yer Cik Nunub’s......?
Ishhh takderla......
Cuma saya suka tengok dia.... dari dulu~ hehe
Time kat kolej dulupun suka tengok dia.....
Sweet-sweet ^_^.......
Huuuuuu bahaya Nub’s oiiiii......
Yerr... saya tahu batas-batas saya.....
Tak salahkan kalau kita suka melihat dan memuji ciptaan Ilahi....?
Cuma ku mohon pada Ilahi, agar hatiku ini kuat... kerana aku tahu... hati dia pada orang lain....
Takkan la aku nak ambil hak orang?
Lagipun..... pintu hati aku ini sekarang biarla terkunci dan tertutup rapat.....
Tak kan ada lagi kekecewaan selepas ini............
Amin~

No comments:

Post a Comment