Saturday, August 7, 2010

Saat melihat mereka pergi....

11.00pm - tepat melihat mak n nawal pergi, nek keta pksu n mksu g penang :'(
susah nak terangkan dengan perkataan apa yang aku rasa... hakikatnya, aku tak suka hadapi saat2 ditinggalkan.. saat2 melihat insan yang aku sayang akan pergi jauh dari aku, wlopon hanya 2- 3 hari je :'(, mengertikah korang akan perasaan seperti itu?..

Memang dari kecil lagi aku tak suka begitu, tp itula yang aku hadapi dulu, bila time mak pergi outstation atas tugasan kerja, ayah dan mak akan hantar aku dengan adik-adik kat rumah sedara untuk dijaga, yela, time tue kami kecil lagi.. ayah pula nak kerja gak, siapa yang nak tgk kan kitaorg.. tp serius, walaupun aku kecil, aku tetap tak suka.. AKU TAK SUKA BERJAUHAN DENGAN INSAN- INSAN YANG AKU SAYANG...!!
Aku ingat lagi saat aku dan adik-adik dibawa masuk kereta sedara dan terus pergi meninggalkan ayah.. Walaupun time tue aku kecil, aku tetap ingat akan perasaan tue, perasaan sedih sangat.... Biarpun susah, aku tetap nak orang yang aku sayang ada di depan mata aku..... :'( jgn la berjauhan dari akk lagi...

(1 jam sebelum pukul 11.00pm, dan sebelum melihat mereka pergi..)

"Nawal : kak, nk tdo sebelah kau."
"Aku :..................................."
"Nawal : tido- tido (sambil menyelimutkan aku)"
"Aku : ..................................."
"Nawal : kak, nak peluk kau (sambil memeluk aku)"
"Aku : ..................................."

( 5 minit ) berlalu.......

"Aku : (bangun)................."
"Nawal : kak janganla bagun, nak pergi mana? (sambil menarik tangan aku)"
"Aku : ............................. (memaksa untuk dilepaskan)"
"Nawal : ala tido la balik..."
"Aku : kau tak nampak ke aku nak lap muka??! ( sambil pndang ke arahnya)"
"Nawal : ......................... (melepaskan tangan aku )"
"Aku : (ambil tisu kt meja makeup mak, smbil lap muka )"
"Nawal : kak, kenapa kau nangis?"
"Aku : ................................................"
"Nawal : kau sedih sebab tinggal sorang2 nanti ke atau kau sedih sebab ex kau?"
"Aku : entahla....."
"Nawal : ............................................."
"Aku : dah akk rasa akk nak nangis, akk nangis la...."
"Nawal : owh..................................."
"Aku : ..... ( andaila kau mengerti dik, aku menangis kerana sedih melihat korg yang akan berjauhan dari akk, dan setiap saat yang berlalu, membuatkan akk sukar bernafas, sbb korg akk tinggalkan akk sorg2 :'( ......  jangan la pergi...)"

Buat masa nie aku hanya ada mereka..... bagi aku, asalkn mereka ada didepan mata aku, bru senang hati aku, melihat mereka ada dan selamat.... bler mereka berjauhan mcm nie, aku tak tau, apa yang terjadi pada mereka..... Moga mereka sentiasa berada dalam lindunganMu Ya Robbi....

Ayah.. Mak... Aroy..Nawal......

Akk sayang kamu semua.... teramat sayang :'(

Akk masih tak bersedia lagi untuk ditinggalkan.... Moga Allah SWT panjangkan umur kalian, amin...



With luv,
Nurul Nabillah

No comments:

Post a Comment