Saturday, September 25, 2010

Cerita dahulu ~

Tat kala hati semakin berbunga bunga.... tat kala itulah kenangan lalu kembali menerjah...

Untuk apakah ia??

Ujian? atau kenangan itu sekadar berlalu didepan mata??

Aku dah lupakan pun kenangan itu, termasuk orangnya...

Kenangan lalu.... before aku kapel lg ngan my 2nd ex-bf... haish~

Antara aku, orang A, orang B....dan orang C (my 2nd ex-bf) ..................

Semuanya dah lost contact selepas aku kapel dengan my 2nd ex-bf (dah jadi kekasih, harus setia..!)

Macam satu permainan... permainan yang aku rasa mengarut giler....!

Aku tak tahu sape yang dimainkan atau sape yang dipermainkan....

Mengarut..! itu sahaja..... or mungkin semua itu ada hikmah... erm (mybe)

Tapi benda mengarut inila banyak membazirkan air mata.....

 Serius.. korang ingat senang ke permulaan hubungan aku dengan my 2nd ex?

Semuanya penuh dengan drama...! Macam mana sakitnya aku nak menempuhinya tatkala Orang B mula bertindak seawal permulaan cinta antara aku dan my 2nd ex....

dan Orang A,terus berlalu ~

Tapi itula kenangan bukan? kenangan yang kita boleh ambik sebagai 1 ikhtibar... dan pengajaran demi pengajaran....

Maaf ye teman teman... ruang ini masih lagi ruang ( Biar orang buat kita, jangan kita buat orang ) ^_^

Tapi benda tue semua aku dah lupakan.. serius aku memang dah tak ingat langsung.....

Sehinggala semalam aku terima friend request dari someone yang aku rasa aku cukup kenal..

Dan satu satu kenangan lalu kembali menerjah di ruang ingatan... sehinggala satu mesej aku terima di inbox fb dari tuan empunya diri....

Orang A :
"awk knal saya lgi x? awk saya nk mngucapkan selamat hari raya...maaf zahir dan batin jika saya pnah myakiti awk..mnguris perasaan awk...mnganiaya awk... ada jnji yg x tertunai...maafkan saya wak..
trus trang saya katakan lpas kita lost cntact...x pnah pn skali saya lupakan awk...maaf jika kata2 saya ni mngangu awk...tpi yg pasti saya nk awk tau...2 jer...i mizz u!!"

Nurul Nabillah :

"salam....
terima kasih, cerita dahulu, kita biarkn sahaja ok? lgpun msing2 dh ada crita barukn skrg? :).. terima kasih dan slmt hari raya buat awk dn juga kluarga....."

Orang A :

"ok...thnk,s...saya still dngn crita lama....dan x kn pernah tukar crita baru....x tau lh awk...anyway hopefully awk dh dpat apa yg awk nk...."


Nurul Nabillah :

"alhamdulillah sy dh temui apa yg sy perlukn dlm hdup sy, cme doa sy moga ia brkekalan,insyaallah,amin.. dan smoga awk juga bgtue, amin :)"

Orang A :

"hehe...amin saya sntiasa mndoakn kbhagian awk....InsyAllah..."

Nurul Nabillah :

"tq :)  "

hurmmmm....... alahai kenangan.....~ hehehe....

Percaya tak kalau aku kata, kenangan lalu adalah peneman kita buat mse ini tatkala diri duk termenung sorang-sorang dan pasti akan terbayang kenangan kenangan lalu.... Perkara lalu cam flash back balik tau, macam satu jalan cerita yang sedang berlansung di ruang ingatan.....

Tapi itulah dinamakan K E N A N G A N or mungkin P E N G A L A M A N....

Pengalaman disakiti kot.... hehehe, biarkanla..... kerana semua yang berlaku ada hikmah untuk diri masing -masing...

Hikmah untuk aku, hikmah untuk Orang A, Orang B dan Orang C.....

Hikmah masing-masing.... dan untuk kebaikan masing-masing.... Kerana Allah swt lebih mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNya bukan? hehehe

Orang A - masih lagi dengan cerita sebelum nie (mencari seseorang yg tepat buatnya) hehe

" hehehe, insyaallah.. awk pasti akan temui seseorang, tapi ingat, jngan pula ulang perkara yang sama, jgn yang di depan mata diabaikan, yang lain juga yang awak nak, kesudahannya, awk gak yg gigit jari, apa-apa pun... saya tak pernah simpan dendam, dan saya dah maafkan dh pun semua tue selepas prkara itu yang awk lakukan...."

Orang B - dah temui kebahagiaannya sendiri.... telah pun punyai seseorang dihatinya, Alhamdulillah..

" hikmah disebalik semuanya berlaku..... walaupun penuh dengan airmata, tp akhirnya awak dah temui seseorang dlm hidup awk, dan sy juga telah temui seseorang dlm hidup saya, Alhamdulillah.... maaf jika dulu saya pernah menyakiti awk, tp tak terniat langsung.... doa saya, moga kebahagiaan awk itu berkekalan.... insyaallah, amin "

Orang C - ^_^

" teruskn dengan kehidupan awk....... gud luck untuk awk punya study..... semoga menjadi mahasiswa yang terbilang ye :D Caiy0k caiy0k...! kebahagiaan itu ada dimana-mana, kita sebagai manusia kena pandai menghargainya..."

Aku - hhehehehe ala tak payahla nak cerita....... sebab ini ruang lepak aku, inilah jalan cerita aku... dan siapa yang membacanya boleh tahu apa yang sedang berlaku dalam hidup aku..... (walaupun agak segan sikit) tp peduli apa.... inikan ruang lepak nabilla :D yeehhaaaa ^_^

" masih mencari sesuatu sebenarnya...... sesuatu untuk keluarga :)"

Seseorang - bersama dengan aku.......  ^_^

" terus membahagiakan saya ye syg..... terus manjakan saya dan sayangkan saya, sebab saya akn buat perkara yang sama :D"

p/s : opsss jangan ada yang geli2 ye biler ada sudut SESEORANG, sebab ini ruang aku... dah katapun ruang lepak nabilla :D hehehe



curhatku,

Nunub's a.k.a Nabilla..

No comments:

Post a Comment