Friday, October 1, 2010

Dalam kesamaran

Aku....

Masih disini.....

Diberi kesihatan dan kekuatan untuk terus menulis...

Alhamdulillah......~

Aku.....

Juga manusia biasa.....

Yang sering alpa dan lalai.....

Kehidupan :(

Bagaimana harus aku luahkan rasa ini?

Rasa yang semakin menyesakkan jiwa......

Bisakah?

Aku................................................ . . .

Aku....

Masih mencari 1 arah dalam kesamaran.......

Terasa ia semakin samar.......

Oh Tuhan, jangan pergi jauh dariku :'(

Aku semakin keliru...................

Keliru di persimpangan jalan...........

Jalan menuju keredhaanMu wahai Ilahi......

Bisakah aku menjadi hambaMu yang Engkau kasihi?

Bisakah aku menjadi seperti mereka yang sentiasa tawaduk dan bersyukur kepadaMu?

Harus bagaimana ku lakukan? :'(

Aku semakin keliru.... semakin keliru........

Buntu dalam perjalanan.....

Oh Tuhan, ku butuhkan pertolonganMu :'(

Aku.....

Masih disini........

Menulis dalam kesedihan.....

Kesedihan yang menyeksa jiwaku.....

Ku butuhkan Mu Ya Robbi :'(

Terangilah jiwaku dengan cahayaMu....

Cahaya yang akan menerangi setiap perjalanan ku.....

Ya Allah~

Setiap derai tangis membasahi....

TanpaMu ku lemah....

Ya Allah.... jangan tinggalkan aku :'( ~

Ya Allah ~

Limpahan anugerahMu yang tak putus- putus....

Aku sedar....

Kehidupan ini hanya pinjaman sementara...

Akhirat kelaklah sebenar- benarnya.......

Oleh itu, izinkan aku menangis dalam sujudku....

Maafkan aku :'(

Aku akan mencari... dan akan terus mencari....

Mencari cahayaMu Ilahi.....

Untuk menemani dan menerangi setiap perjalananKu..

Perjalanan menuju ke arahMu....

Permudahkannya Ya Allah....

Amin ~~

.......................................................................................................................................

(Siti Nurhaliza - Pintu Rindu ) - Hayatilah liriknya

Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..

Tidak ku temu mana pintu mu..
Untukku seru rasa rinduku..

Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..

Sungguh ku buta dalam cahaya..
Sungguh ku lupa tika bahagia..

Sedang Kau dekat bukan dimata..
Sentuhku erat di pinggir jiwa

Sedang Kau dekat di pinggir jiwa..

Biarkan airmata melimpah..
Biarkan luluh cinta tercurah..

Segala kasih rindu tertumpah..
Seluruh hati aku berserah..

Ya Allah....

Ku tunggu waktu bila bertemu..
Hidup matiku hanya untukMu..








Curhatku,
Nurul Nabillah

No comments:

Post a Comment