Tuesday, March 29, 2011

Permainan Cinta?

Assalamualaikum...

Aku.... insan yang pernah terluka seketika dahulu....

Aku.... insan yang pernah ditinggalkan seketika dahulu....

Aku juga.... insan yang pernah meraih dan merayu agar diterima kembali sehingga aku terjatuh dan terus terjatuh dengan perasaan yang bermain dalam jiwa.... sehingga aku terlupa akan air muka aku sendiri...

Perasaan apakah itu?....... Cinta....

Adakah benar itu perasaannya?

Manusia..manusia... kadang-kadang terlalu lemah untuk melalui kehidupan ini bila bermain dengan cinta....


Love can be a many splendored thing
Can't deny the joy it brings
A dozen roses, diamond rings
Dreams for sale and fairy tales
It'll make you hear a symphony
And you just want the world to see
But like a drug that makes you blind,
It'll fool you every time

The trouble with love is

It can tear you up inside
Make your heart believe a lie
It's stronger than your pride
The trouble with love is
It doesn't care how fast you fall
And you can't refuse the call
See, you got no say at all

Now I was once a fool, it's true

I played the game by all the rules
But now my world's a deeper blue
I'm sadder, but I'm wiser too
I swore I'd never love again
I swore my heart would never mend
Said love wasn't worth the pain
But then I hear it call my name

Every time I turn around
I think I've got it all figured out
My heart keeps callin' and I keep on fallin'
Over and over again
This sad story always ends the same
Me standin' in the pourin' rain
It seems no matter what I do
It tears my heart in two

(The trouble with love is)
It's in your heart
It's in your soul (doesn't care how fast you fall)
You won't get no control
(and you can't refuse the call)
See, you got no say at all

(petikan dari salah satu lagu kegemaran aku - Kelly Clarkson "The Trouble With Love Is")

Tatkala aku terpaksa gagahkan juga kaki ini untuk berdiri sendiri semula... Tatkala itu aku bertemu dengan insan yang bernama Seseorang....

Seseorang yang kembalikan senyuman dalam diri ini...

Seseorang yang kembalikan semangat aku untuk terus hidup...

Seseorang yang sentiasa membuat senyuman terukir di wajah ini setiap pagi...

dan Seseorang yang buatkan aku melihat pelangi kembali....

Jadi disini... dapatkah kalian menilai betapa aku benar-benar menghargai kehadiran Seseorang dalam hidup aku?..

Itulah permulaan percintaan kami...

Tapi kini...............

Perasaannya masih sama cuma ada sedikit perbezaan....

Pertelingkahan acap kali terjadi... sehingga aku sendiri lemah untuk hadapi situasi tersebut...

Tapi Alhamdulillah kerana pertelingkahan yang wujud tidak pernah berlarutan hingga keesokkan harinya... Hari itu bermasalah, hari itu juga disettlekannya...

Mungkin itulah dinamakan permainan cinta..... If tiada permainan, tidak lah meriah.. begitu ke?

"Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku."


Dulu... bila tercelik mata aku pasti tersenyum terkenangkannya....

Kini... bila tercelik mata aku resah terkenangkannya....

Dulu... sentiasa bertemankan dengan kelembutan....

Kini.... sentiasa bertemankan dengan amarah yang tidak disengajakan...

Dulu.... persefahaman yang sentiasa berpihak antara kita....

Kini... pertelingkahan yang sentiasa ada...................................................


Boleh N.O.K.T.A.H kan semua itu tak?


Aku taknak keresahan yang sentiasa wujud....

Aku taknak bertemankan amarah yang tidak disengajakan ini...

Aku taknak sentiasa bertelingkah dengan dia...

dan aku taknak terus menerus menangis sendirian.... :'(

Kenapalah perempuan terlalu beremosi di dalam percintaan?..

Ini bukan kehendak kami....tapi inilah yang terjadi....

Aku akan cuba untuk bersikap rasional....





p/s : ...saya harap semua nie akan pulih seperti sedia-kala...



curhatku,
Nabilla....

No comments:

Post a Comment