Monday, February 28, 2011

Teriak...!!

Ku ingin berteriak sekuatnyaaa....!!!

Dengarkah teriakan ku ini..?

Dengarkah kamu wahai insan-insan yang ku sanjungi...?

Fahamkah kalian maksud teriakan ku ini?

Fahamkah kalian...?!

Degupan jantung ku seakan terhenti....

Mengalir deras air mata ini....

Bagaimana harus aku gambarkan?

Bahawa hati ku benar-benar terluka....

Makin terluka tatkala teriakan ini ku cuba luahkan tetapi tidak termampu....

Ia hanya mampu bergemar di ruang sanubari....

Sakitnyaaaa.....

Pedihnyaaaa.....

Fahamkah kalian akan rasa itu....?

Hati ku cukup pilu....

Hati ku cukup sedih...

Sudahlah.... hentikan saja pertelingkahan itu... hentikan saja teriakan kalian dan cuba dengarkan pula teriakan ku................

Jangan biar suasana keharmonian itu hilang....

Jangan biar warna kasih sayang itu pudar....

Bukankah itu saja yang kita ada...?

Dengarlah teriakan ku ini....

Cukuplah wahai insan-insan yang ku cintai....

Hapuskan bara api yang sedang menyala itu...

Hapuskan setiap linangan air mata yang mengalir deras itu...

Hapuskan teriakan-teriakan kebencian itu....

Hati ku sungguh pilu.... sangat pilu.....

Teriakan ku tidak di dengari....

Yang ada, hanya bisikan kedukaan....

Fahamilah aku....

Fahamilah kami....

Jangan sisihkan aku...

Biar aku terus berpaut di dahan ini...

Dahan keagungan anugerah Ilahi....

Dengarlah teriakan ku ini....

Jangan biarkan aku berteriak dalam kesepian.....








"Aku juga impikan kehidupan seperti mereka"



curhatku,
Nurul Nabillah....

1 comment: