Tuesday, November 30, 2010

kebimbangan

Tatkala hati berlagu riang..

Tatkala jiwa bernyanyi bersama...

Tatkala fikiran melayankannya...

Tatkala itula hati mula berbisik kebimbangan...

Kenapakah?

Mengapakah?

Ermmmmmmmmmmm ~~

Tatkala fikiran negatif dan positif saling bertelingkahan...

Tatkala itulah jiwa mula menjerit kebimbangan.....!

"jangan biar perasaan kita menguasai diri"

Kamu..! kamu..! kamu..!

Yang sering membuatkan aku bimbang..!

Kamu..! kamu..! kamu...!

Yang sering membuatkan aku dilamun cinta....~

Benarkah aku milikmu?

atau....

Dia milik kamu........?
ahhhhhhhhh kenapa ada negatif jika positif yang sering aku perolehi?

Kenapa ada syak wasangka?

Kenapa ada ketidak percayaan?

Kenapa hatiku mula berdetik kebimbangan............~?

owh Tuhan.......~

Jawapan aku milik dia, atau dia miliknya bukan terletak di tanganku...

Dan bukan terletak ditangan dia... dan juga bukan terletak ditangannya...

Jawapan yang pasti ada denganMu Tuhan...

Perlukah aku ketahui jawapannya sekarang?

atau biar masa yang menentukannya utk ku ketahui jawapan dariMu..?

" Awak sangat baik... Awak banyak membantu... Saya cuba untuk mempercayai awak... saya memang patut mempercayai awk....! jahatkn saya kerana ada perasaan bimbang terhadap awk? kenapa ye? saya pun tak tahu..... Saya percaya awak sayangkan saya.. buktinya awak sentiasa ada tatkala saya kesusahan.. dan saya nak awak tahu, kerana saya sayangkan awkla perasaan bimbang ini muncul.. :'( "

Benarkah antara hubungan ini wujudnya org ketiga?

Atau aku yang fikir bukan-bukan...?

Cemburukah aku..?

Aaahh tak patutnya aku...!

Tapi bagaimana aku nak memujuk hati ini supaya berlembut?

Bagaimana aku nak memujuk hati ini agar abaikan perasaan itu?

Bagaimana aku nak memujuk hati ini dengan mengatakan itu hanya bicara biasa antara kamu dengan dia?

Sedangkan orang yang kau mengambil berat itu adalah insan yang pernah kau sukakan dahulu..?

Memang benar sekarang kamu dengan aku.....

Tapi hatimu...?

Tepuk dadamu, dan bicaralah dengan hati..... 

Benarkah aku insan yang kau sayang :'( ?

Benarkah aku yang kau mahukan..?

Jika kau masih keliru dengan kata-kata hatimu...

Jangan berkata apa-apa...

dan jangan biarkan aku terbang terlalu tinggi..................~


(imbasan)


Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba...

Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup...

Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya...

"Awak.. macam mana saya nak mempercayai awak?"


"Ha? kenapa? awak tak percayakan saya ke?"


"Takderla, saya tanya je"


"Awak tak percayakan saya ye.."


"Kan saya kata saya tanya je.."


"Entah, saya dah buat apa yang termampu untuk awak percayakan saya, kalau saya, saya percayakan pasangan saya 100%"


"Ermm.."


"Awak percayala pada saya.."


"Selagi saya termampu, saya akan mempercayai awk.. tp jangan buat sampai saya tak percayakan awk langsung."




curhatku,
nabilla...

No comments:

Post a Comment