Saturday, October 30, 2010

Berakhirnya 1 penderitaan ( bak kata mak) hehe..

weeeeeehiiiii ^_^
Leganya, Alhamdulillah......

 Balik je kerja tadi, mak terus kata dengan ayah sambil pandang ke arah aku...

"Berakhirnya 1 penderitaan Nurul... hehe"


"Yeaaahhhh...! lega sangat sangat mak.."


"Abis dorang tak kata apa ke tadi ? "

"Dorg nak kata apa? kerja, bagi gaji..dah balik.."


"Kena potong gaji x?"

"Mestila kena mak, kan patutnya akk akhir kerja 6hb, tp hari nie gak akk berhenti.. so dia bagi sikit jela"


"Ingat, lepas raya haji nanti kita nak pergi jalan jauh, mak tak bawak byk nanti, kalau Nurul nak shopping2 kat sana nanti, simpan duit yang ada tue.."


"Baik Bosh..!"

Alhamdulillah.... akhirnya sakit kepalaku mula lega....

Tak sanggupla kerja sana lagi... gaji yang diperolehi tidak setanding dengan usaha yang diberi...

Insyaallah, rezeki ada dimana-mana bukan? Kalau aku stay kat situ je, aku akan terus disitu  dengan gaji yg sangat sedikit...huuu~

Tapi..... Alhamdulillah jugala dpt kerja sne...

Ilmu.... Pengalaman.... semua tue dapat  sepanjang setahun aku berkerja disana....

Insyaallah, ilmu dan pengalaman itu pasti berbaloi kelak.... ^_^

Teringat kembali kata-kata En.Ashraf:

"U yakin nak berhenti?"


"Yes, yakin dan saya pasti "


"Lepas nie u nak kerja mana? "


"Mana-mana saje, pasti ada rezeki saya kat luar sana nanti"


"Macam mana u tahu? tahu tak sekarang nie nak dapat kerja punya susah? budak lepasan degree pun berebut-rebut tau nak dapat gaji seperti u"


" Tapi tidak bagi saya... Alhamdulillah dengan pengalaman yang sy dapat disnie, dan saya akan gunakan sebaik yang mungkin pengalaman yang ada untuk masa depan saya... Family saya perlukan saya, dan saya anak sulung... dengan gaji yang saya dapat tue tidak mencukupi untuk saya dan family saya...... Umur saya 21 tahun, saya ada impian dan saya juga ada cita-cita... Saya tak boleh terus kerja disini, apa-apa pun saya tak akan dapat.."


" Ermm... Sayangla u nak berhenti, bagi i kerja u dah okay dah..  tapi nak buat macam manakan, u pun pernah kata dulu u nak berniaga, so..ikutkan jela...."

"Yup, saya harus... Thanks"

huuuu berakhir sudah perbincangan antara aku dengan En.Ashraf...

Erm....~

Berniaga?....  yup... itulah plan seterusnya antara aku dengan keluarga...

Tapi itu semua hanyala 1 perancangan.... Menjadi ataupun tidak, itu semua ditangan Tuhan...

Sekarang nie berusaha dan buat apa yang termampu...

PM khairul di YM..

"Khairul macam mana dengan kertas kerja tue?"

"Sori, saya asyik terlupa, nanti saya balik sana, saya minta kat kawan saya, nie no. saya, tolong ingatkan nanti sebab saya selalu terlupa, 012......."


"Insyaallah..."

..........................................................................................................................

"Nabila kena buat dulu proposal and yakinkan pihak MARA, nanti saya contact mereka samaada masih ada duit atau tidak, lagipun dan hujung tahun.."


"Proposal tue saya tengah usahakan, kalau kena jumpa mereka pun saya tak kisah, saya boleh jumpa, saya nak tahu dulu antara syarat2 dia.."


"Proposal tue mereka pun boleh buatla, tapi tuela, nanti dapat pinjaman dorang akan ambik sedikit.."


"Ambil sedikit? maksud En. Razif?"


"Yela, kononnyala.. ini saya maksudkan konon je la.. Andai Nabila buat pinjaman perniagaan sebanyak RM50,000.00 dari dorg, dan pinjaman tue berjaya, mereka mungkin akan ambik dalam RM 1,000.00 - RM 5,000.00..."


"Macam tue pula, baik saya buat sendiri proposal tue... Lagipun dulu ada gak saya belajar buat proposal sikit2  time kolej dulu, and saya boleh minta rujukan dari member-member saya yang ada kaitan dengan semua nie, insyaallah, boleh kot...."


"Okay, buat jela... "


"Baik, kalau ada apa-apa, mungkin saya perlukan pertolongan Encik utk contact dengan orang MARA.."


"Okay"

Banyak yang harus difikirkan selepas ini.........................................~

Kebetulan hari tue dapat 1 sms dari pihak PUNB.

" TAHNIAH.! Dijemput ke temuduga akhir Perantis pada 3/11/2010 "

"Alhamdulillah...." Hati riang giler....

Call Ruhil......

kriinnggggg

"Salam..... nabilllaaaaaaaaa..... ruhilll dapat.......!!!!! " <------ riuhhh giler suara ruhillll plus(+) suara aku juga..

"hahaha, alhamdulillah... kau kena hari apa?"
"2hb... nabila? "

"laaa asal tak sama? aku 3hb....."


"mungkin bidang bisnes yang kita pilih tue kot, ruhil bahagian jahitan.. nabila bahagian apa ye?"


"mungkin kot... aku ambik kraf.... terpaksala pergi berasingan... okayla, aku nak kol ima lak nie.."


"hehe okay...."

Call call ima....

"Salam ima.... asal lambat angkat? ganggu tak?"

"w'salam kak, tadi saya kemas kat ruang atas... hehehe akak akak, dapat x?"


"wah, belum akk tanya lagi kamu dah tanya? hahaha.. alhamdulillah akk dapat, kamu?"


"saya pun dapat... alhamdulillah... tapi kak....saya dah apply kerja kt 7E, baru je hantar borang.. cam mana ye? "


" ermmm itu terpulang pada kamu yang mana 1 kamu nak... juz pergi je interview terakhir nie okay, tgk sama ada kita diterima atau pun tidak sertai kursus nie okay? "


"okay okay, kalau la akk ditempat saya and kalau dapat kan, akak pergi tak kursus tue? atau pun akak pilih kerja? "


" akak pilih kursus, sebab ini peluang ima... lepas habis je kursus nie dorang akan bagi kita pinjaman perniagaan sebanyak RM50,000.00.. dan sepanjang kursus bukannya dorg tak bagi elaun.."

"Ini masanya ima, lagipun dekat sana kita boleh pilih bidang perniagaan yang kita minat untuk belajar.."


"Betul juga.... ye nanti saya pergi interview tue... "


"kamu kena bape hari bulan?"


"2hb... akk?"


"laaaa awk dengan kak ruhil sama... akak 3hb..."


"aik lain pula..."


"entahla... eh ingat tau, sebelum pergi interview terakhir tue, awk kena kol no. yg dorg bagi tue utk sahkan kehadiran...."


"eh ada ye? tak perasan... okay2.... hehehe"

huuuuuuuuuuu~ weeeeeee hihi excited actually.....

ermmm buat masa nie... lalui sahaja apa yang datang......

Nabila tak boleh dah memain lepas nie.... serius nabila, fokus...! huh'

hehehe tengok kembali gambar2 time aku, ruhil and ima pergi PUNB hari tue, leh tergelak sorg2... bukan saje PUNB yang kitaorg pergi... habis ke taklimat PUNB hari tue, makan2 sekejap kat foodcourt KL Sentral.. then trus gerak area Bandaraya sebab ruhil park kereta kat sana....then reramai trus gerak hostel Fatanah Court, tempat kitaorg tinggal time study dulu... huuuuuu saya sangat rindukn suasana dan org disana ~_~


haha ima dah serabut nak menjawab paper PUNB... soalan dia leh tahan gak la... lagi2 biler masa tamat menjawab dah dekat... macam ima tue la jadinya... hehehe



Area KL Sentral





kat foodcourt KL Sentral.. ngeee abis masing2 dengan muka berminyak... hahah




Ima and me ^_^

Tingginya imaaa..... rendahnyaaaa akuuu..huhuhu~



haa... nie yang nabila sangat pantang... jangan ada sesiapa yang lbh tgi dari aku berdiri dsebelah, knferm dengan sukarela kepala tue akn lentok dengan sendirinya... haish Nabila nie suka melentok tau ngeee ;p

KTM....


ima n ruhilllll.... mereka sangat manis ^_^

tangga pun jadila...





sathia, aku, ruhil, kak maria n herlina (bersama dengan pihak management hostel)




Sathia.. masih lagi tinggal di hostel tue sebab sambung degree.... waa diala senior plg tua.. ngee :P






kami memang akrab... bak kata sabir "aksi di kamar" hahaha aiseyyy





kat kantin hostel
beliau nampak cute dengan wajah begitu hehehe...



sakan noh kami bergambar..



kembar siam


Ha kalau nak tahu, nama NUNUB'S tuela dicipta oleh si ruhil nie... dan dia pula aku panggil RURUB'S... habis budak2 lain ikut panggil kami dengan nama rekaan masing2.. hehe and mungkin sebab nama NUNUB'S n RURUB'S itula yang membuatkan kami berdua sangat akrab.... saya sayang sangat dengan sahabat saya nie... <3


huuuu~ waa dah lama depan laptop nie.. huuu~ waa saya mahu mandi, mahu sembahyang, mahu makan and mahu siap2 cuz lepas nie dah kena bertolak ke PD....

ngeengeee bercuti dengan family... waaaa Saya sangat Suka saat Ini... hehehe ^_^
Mahu berdating dengan Encik Pantai dan Encik Laut..... saya sangat merindui kalian... huuu~



Curhatku,
Aku...

No comments:

Post a Comment