Friday, June 24, 2011

Sesuatu yang inginku genggam..

Assalamualaikum...

Semalam adalah sesi terakhir aku berkursus di Subang, sepatutnya aku harus menunggu detik 30hb june 2011 baru boleh berhenti, tetapi dek kerana kesulitan yang sedang dihadapi, aku terpaksa menamatkan sesi kursus perantisku pada 23hb June 2011...

Malam tadi Incik Seseorang datang menjemput untuk pulang ke rumah keluarga di Segambut, Alhamdulillah, segala urusan telahpun dilaksanakan, ada beberapa lagi barang yang masih tertinggal di rumah sewa di Subang, Insyaallah mungkin hari ini ataupun besok baki yang tertinggal akan di ambil...

Pagi tadi mak telahpun bertolak ke Pangkor selama 3 hari dan 2 malam bersama dengan staff PERKIM atas urusan kerja, semoga perjalanan mak ke sana diRahmati dan diBerkati oleh Yang Maha Pelindung..

"Selamat pergi dan Selamat pulang mak... amin"

Pagi tadi, ada berborak dengan mak akan "Sesuatu".... kerana kawan mak sudahpun melaksanakan akan "Sesuatu" itu.. dan aku tahu mak juga inginkan "Sesuatu" itu..
Terdetik di hati ingin bertanya lagi pada pagi itu, Alhamdulillah aku peroleh respon yang sangat baik, rupanya mak dan ayahpun dah rancang akan sesuatu untuk "Sesuatu" itu.... Hati remajaku pun terdetik akannya....
 Saya juga inginkan "Sesuatu" itu.....
Hatiku tersangat berkobar-kobar... Insyaallah tahun depan akan terlaksana...
Memandangkan 1hb July nanti adalah sesi lapor diri dan aku boleh mula berkerja di Petronas Carigali Sdn Bhd, aku berharap sangat agar aku dapat menyimpan dan menyiapkan diri untuk melakukan akan "Sesuatu" itu....

Benar.... sudah lama aku nantikan saat ini....



"Ya Allah, aku mohon padaMu... permudahkanlah segalaNya, buat aku dan keluarga, amin.."


Aku juga ingin menarik Nawal.... tapi tahun depan adalah sesi SPM dia, boleh ke mengambil masanya untuk "Sesuatu" itu... Mungkin boleh, mungkin tidak... Tapi apa yang pasti, segalanya adalah urusan Tuhan, untuk kisah esok hari, adalah jalanNya juga...

Kita sebagai manusia biasa hanya mampu merancang.. dan segala-galanya hanya Allah SWT yang menentukan... Aku dan keluarga hanya boleh berusaha dan bertawakal.. Semoga segala urusan dapat dipermudahkan dan semoga hajat kami akan "Sesuatu" itu dapat dilaksana...

-sayangnya akak terhadap adik, moga Tuhan melembutkan hati mu, amin..-


" Ya Allah, tunjukkanlah kepada kami perkara yang benar itu 
adalah benar dan pandulah kami supaya mengikutinya, 
dan tunjukkanlah kami perkara yang batil itu 
adalah batil supaya kami meninggalkannya.. 
Amin.."


curhatku,
Nabilla

4 comments:

  1. sesuatu?????
    mudah-mudahan dipermudahkan segalanya....

    *nabila akunye comment xde box mcm ni pun... macm ne? leh ajar x?

    "buah cempedak diluar pagar,
    ambil galah tolong hulurkan,
    saya budak baru belajar,
    kalau saya tak tahu tolong ajarkan..."

    hehehehehehehe.....

    ReplyDelete
  2. haaaa...farah rasa farah tau ape 'sesuatu' tu..heee

    ReplyDelete
  3. lina : nanti aku try tgk kat kau punya blog k..

    farah : ye ke tahu? hehehe.. ok2 if tahu senyap2 k, takut sgt if ia xmnjadi, apa2pun doakan akk agr terlaksana hajat itu ok? :)

    ReplyDelete
  4. nab, comment ko ade. tpi aku kena approve tok publish lau x pon, lepas ko commnt ko klik kat " link to this post" kompom ade.....

    ReplyDelete