Monday, June 13, 2011

Mencari persamaan dan memahami perbezaan..

Assalamualaikum..

Kisah dua hati......

Kita diciptakan berpasang-pasangan, itu semuaorg tahu, cepat atau lambat sahaja untuk menemuinya..

Permulaan percintaan terasa indah.... Bagaikan mandi tak basah, makan x kenyang dan tidur x lena.. hehe..

Dan semakin lama perhubungan itu... semakin banyak pancarobanya... semakin banyak terasa hati akan kelakuan pasangan... semakin banyak pertelingkahan berlaku... dan semakin kuat rasa cemburu.. huhuhu~

Ingat tak lagi satu entry yang pernah aku tulis dahulu.. :

"Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku."



Itulah lumrah sebuah percintaan mengenali, memahami dan mencari....


Andai aku buta kan mata
Dapatkah kau mendengarkan jujurnya
Andai engkau tutup telinga
Dapatkah kau melihat keikhlasannya

Aku cinta bukan dibayang mata
Jauh dari bahasa
Dekatkan ertinya
Aku cinta bukannya disengaja
Jauh dari wasangka
Dekatkan hatinya
Memang cinta ada dalam jiwa kita

Andainya cinta itu buta
Dapatkah kau mengubah pesonanya
Andai mengalir air mata
Dapatkah kau membezakan jelingnya


-Cinta ada : Karen Kong, Sheila Majid n Jaclyn Victor


Kadang-kala Allah sengaja temukan kita dengan insan yang salah terlebih dahulu... kerana dia hendak memberi kita yang terbaik dan terindah itu di kemudian harinya...

Jadi.. janganlah gusar ye jika jodoh yang dicari tidak dijumpai.. kerana percayalah, kerana Allah lebih megetahui apa yang terbaik buat kita....

Aku pula..... :)

Dahulu, aku mengagungkan cinta pertamaku, biarpun ramai yang berkata "Kadang-kala 1st love nie tak kekal"... tapi aku tetap dengan pendirianku, cinta pertama ttp harus dipertahankan... dan akhirnya diri sendiri yang menangis tak berlagu.. huhuhu~

"Tuela, org dah kata, bercinta tue biar berpada-pada...."

Masuk cinta kedua, pun tidak menjadi...

dan Akhirnya aku dipertemukan dengan Incik Seseorang... untuk yang ketiga kalinya, Alhamdulillah...

Walaupun perhubungan ini masih dalam persoalan, aku tetap bersyukur....

Setelah banyak air mata yang mengalir, setelah banyak hati terluka, akhirnya ia telah diubati dengan kasih dan ikhlasnya oleh insan yang telah mengetuk pintu hati... dan menghulurkan tangan agar aku terus berdiri dan berjalan bersama menempuhi ranjau kehidupan ini bersama...

Bila kita ikhlas menyayangi seseorang.. orang lain juga turut ikhlas menyayangi diri kita.. Yang pasti hanya diri kita sahaja yang tahu ikhlas ataupun tidak hati kita menerima dan menyayangi seseorang...

Tidak dinafikan, kadang-kala bermacam-macam persoalan berkaitan dengan perhubungan ini bermain dalam kotak fikiran, perlukah begitu?Adat bercinta...mungkin...

Incik Seseorang selalu pesan "walaupun kita masih tidak tahu akan jwapan 'jodoh' kita, tapi yakinlah akan perhubungan ini dan jodoh kita.."

Setiap insan itu diciptakan berbeza, dan tiada yang sempurna...

To Incik Seseorang :~
"Buat awak yang terindah...... Kita mungkin berbeza.... Kita juga mungkin punyai kelemahan masing-masing, awk tak sempurna, begitu juga dengan saya.. 

Saya tahu, setiap masa awk cuba untuk buat yang terbaik dan menjadi terbaik buat diri saya, walaupun kadang-kala agak payahkan? hehe..tapi percayalah saya ketahui niat awak.. dan percayalah, saya juga mahu menjadi yang terbaik buat diri awk...

Awak, hubungan nie baru mencecah 9 bulan, tak lamapun usia hubungan ini, jadi masih banyak lagi perkara yang perlu kita fahami dan pelajari...

Kita mencari persamaan dan memahami perbezaan antara kita ye sayang.....

Terima kasih :)"



.kadangkala.yang.pertama.belum.tentu.yang.terbaik. 

.yang.terbaik.selalunya.yang.terakhir.



-tammat-


curhatku,
Nabilla..

2 comments:

  1. betoi tu...ayat yang terakhir tuh...yg terbaik, adalah yg terakhir..

    ReplyDelete
  2. Setuju dengan yang terbaik adalah yang terakhir tu!

    ReplyDelete